Propadák: DirectoGlobal končí

Konec DirectoGlobalS Novým rokem tu máme první propadák roku, jinak se snad ani popsat konec reklamního systému DirectoGlobal (DG)  nedá. O co konkrétně jde. Při přechodu na rok 2010 došlo v systému DG k neočekávané chybě a byla předčasně ukončena většina běžících reklam. U mě to jsou všechny reklamy. Takto alespoň zní oficiální vyjádření Michala Vilímovského z DG, které mi před chvílí přišlo e-mailem.

Můžu jen spekulovat, jestli systém neuměl inkrementovat rok 2009 na rok 2010, nebo chyba byla někde jinde. Každopádně jde o neomluvitelnou chybu, za kterou by se měl programátor DG stydět. Možná ještě horší je ale rozhodnutí majitele o ukončení celého systému. Nebo jde opět jen o zkratkovité myšlení, jako byl například prodej DG za 1Kč a za pár dní se systém zase rozjede? Upřímně, ani bych se nedivil:-) DirectoGlobal má totiž už podobných kotrmelců za sebou poměrně dost. A to ještě včera Vembl psal na svém blogu, že s DG neřekl poslední slovo.

Na druhou stranu je mi jasné, že nastalá situace není zase tak jednoduchá. Neznám současný stav systému, ale podle e-mailu, který obdrželi všichni uživatelé zapojení do DG, se bude databáze ručně procházet a připisovat (případně odepisovat) provize za reklamu a inzerentům vracet peníze v případě, že došlo k nekorektnímu připsání/odečtení. To napovídá tomu, že databáze je zřejmě pěkně rozvrácená a strojové zpracování zde už nehrozí. Můžeme tedy jen doufat, že opravdu dojde ke korektním úpravám na našich DG účtech a vše bude z naší strany kontrolovatelné.

Nyní mám jako partner DG dvě možnosti – nechat si vyplatit provizi (v případě, že jsem dosáhl částky 500Kč), nebo si peníze nechat převést do „nového“ systému Directo.sk s připsáním bonusu 10%. O výplatu se navíc musí žádat e-mailem! Další důvod k tomu domnívat se, že databáze je nevratně zničena. Zatím nevím, kterou variantu zvolím, Directo.sk se mi nelíbí z toho důvodu, že bych musel každý odkaz ručně vkládat na svoje weby. U DG jsem jednou přidal kód a o zbytek se nezajímal. Budu muset Directo.sk lépe prozkoumat, protože jsem se o něj zatím moc nezajímal. Mám tedy o čem přemýšlet.

Po nutnosti se přihlásit k placení DPH z důvodu vyplácení AdSense provizí je tedy konec DirectoGlobal další rána majitelům webů. Docela mě nyní bude zajímat reklamní systém AioAds, který by měl tento měsíc představit novou verzi systému. Myslím si, že pokud v systému nebudou chyby a bude odladěný, mohli by se zde objevit současní uživatelé DG. Uvidíme…

A jaký je Váš názor na konec DirectoGlobal?

Martin Šimko

Martin Šimko

Martin pracuje v digitálním marketingu jako SEO konzultant. Rád pije piva z menších pivovarů, hraje squash a zkouší nové gadgety.
Martin Šimko

6 komentářů u „Propadák: DirectoGlobal končí

  1. Scotty

    Už přes měsíc jedu bez Directa a jen čekám, kdy mi Google vrátí PageRank a půjdu jinam. Pravděpodobně zkusím mLink.cz…

  2. Márty Autor příspěvku

    Scotty: na mLink jsem trochu zanevřel po tom, co jeho majitel na WebTrhu jako „nezaregistrovaný“ pomlouval DG a pod svým nickem se ho potom trochu zastával, asi chtěl jen upozornit na mLink, ale Retal ho odhalil podle IP. Ale je to určitě jedna z dalších variant, o kterých je nutno přemýšlet.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge