Každý, kdo bydlí v nějakém větším městě, si zajisté všímá reklamy, která nás obklopuje téměř všude. Počínaje velkými billboardy podél rychlostních silnic a dálnic, přes svítící panely až po reklamu na vozidlech městské hromadné dopravy. Té poslední se chci trochu věnovat v tomto článku.
Přechodně bydlím v Brně už téměř rok a vždy jsem pozoroval reklamy na šalinách (pro nebrňáky: šalina = tramvaj). V minulém roce o velkých prázdninách byla téměř na všech vozech celoplošná reklama. Inzerovaly zde rozličné firmy, od aerolinek až po softwarové společnosti. Jak šel ale čas a postupovala ekonomická recese, reklamy pomalu ubývalo. Dříve jste téměř nenarazili na šalinu bez reklamy. Dnes to není vůbec problém. Celoplošné reklamy už „moc neletí“ a objevují se jen zřídka. O to více je reklam menšího formátu. Není ale problém vidět šalinu naprosto bez reklam. Když se podíváte zblízka, tak uvidíte původní reklamu, která byla odlepena a zůstává po ní lepidlo. Až teď si člověk všimne, jakou barvu má vlastně šalina:-)
Této věci si všímám už nějaký ten pátek. Četl jsem, že na marketing a reklamu se bude v tomto roce vynakládat jen zlomek toho co v minulých letech a na tomto příkladě to je jasně vidět. Jak to je s reklamou na internetu přesně nevím, ale dovolím si odhadnout, že přinejhorším stagnuje, možná i mírně roste.
Jak to vidíte Vy? Všimli jste si úbytku reklamy v offline světě? Vnímáte to kladně nebo záporně? Vyčistí se trh, až se „oklepeme“ z krize?
- Dreem headband promo code 2020 = MMPRODAHG (20% off) - 3.10.2019
- Jak v Gmailu vrátit starý styl psaní e-mailů - 9.10.2013
- Jak nedělat webhosting aneb Kapusta.cz - 15.2.2011
Pokud jde o šaliny, tak jsem před časem zpozoroval stejný stav. Poslední dobou mám ale pocit, že se vše vrací do normálu (zase můžu číst reklamy :)). Aspoň na linkách, kterými jezdím.
U nás v Olomouci se rozhodně nedá mluvit o úbytku celoplošné reklamy na prostředcích MHD. Ale raději bych uvítal vozidla bez obrázků. Většinou totiž překryjí všechna okna a dívat se pak ven skrz dírkovanou folii není moc příjemné 😉
Dobrý článek