Jeden spokojený zákazník je lepší než milionová reklama

Nadpis zní trochu jako klišé, přiznávám. Ale naprosto vystihuje, to o čem chci dnes psát. Nedávno se ke mně docela náhodou dostala práce na webu stavební firmy. Celé to spočívalo v tom, že si pan majitel přál být na předních pozicích ve vyhledávání na slova jako „rekonstrukce domu“ a „zateplení domu“. Že prý slyšel o nějakých katalozích, kam je dobré se registrovat a vše už jde poté samo:-) S úsměvem jsem panu majiteli po telefonu vysvětlil, že registrace do katalogů je jen jakýsi začátek a střípek z celé mozaiky optimalizace. Domluvili jsme se na dalších věcech, úpravě kódu webové prezentace atd. Vše proběhlo poměrně dobře a na daná slova se dostaly Stavby Štěpán na přední pozice na Seznamu. Majitel firmy byl spokojen a co pro mě může být lepší, než spokojený zákazník, který Vám horoucně děkuje:-)

Po pár dnech se mi tento pán opět ozval s tím, že mě doporučil svému známému, který má také stavební firmu a rád by byl výše v SERPu. O den později se mi ozval tedy další zákazník. Malou chvíli jsem váhal, jestli zakázku vzít, protože se jednalo téměř o totožná klíčová slova, na které měla proběhnout optimalizace. Nakonec jsem se ale domluvili a začalo jednání, jak a kdy se bude optimalizace provádět. Bylo trošku deprimující občas poslouchat, proč jsou Stavby Štěpán výše v SEPRu než Stavitelství Strachota, které jsem nyní optimalizoval. Už dříve jsem zjistil, že zákazníci by nejraději výsledky viděli co nejdříve a nejpozději hned:-) U SEO se to ale nedá snad ani splnit, vše chce svůj čas. Když třeba dnes provedu změny na webu, bude chvíli trvat, než to vyhledávače znovu zaindexují a změna se nějak projeví. Nicméně asi za týden se web začal hýbat výše. Nakonec se stalo to, že Stavitelství Strachota se dostalo na první pozici na KW „rekonstrukce domu“ a sesadilo tak z trůnu mého předcházejícího zákazníka Stavby Štěpán. Měl jsem smíšené pocity, co jiného říci… To samé se o pár dní později stalo s KW „zateplení domu“.

Každopádně všechny strany jsou snad spokojeny. Navíc se stala další zajímavá věc. Pan Strachota má bratra, který má webdesignerskou firmu a té by se prý hodil „podobný šikovný kluk, jako jsem já“, řečeno slovy samotného zákazníka. A tak začalo jednání o spolupráci. Uvidíme, co z toho bude.

Na tomto případě jde velmi dobře vidět to, že když svoji práci neodfláknete a uděláte ji tak nejlépe, jak umíte, je to ta nejlepší reklama jakou si můžete udělat, ať už se jedná o jakýkoli obor. Je to mnohem lepší než nicneříkající reklamní slogany, že Vaše firma je nejlepší apod. Většinou se každý spokojený zákazník o Vás zmíní přátelům, známým. To samé, a možný i ve větší míře, platí pro nespokojeného zákazníka. Ten zase pošle do světa, že ta a ta firma, svoji práci odflákla a v lepším případě z toho neměl zákazník užitek, nebo měl dokonce ztrátu.

A jak jste na tom Vy? Máte podobnou zkušenost, že spokojený zákazník je lepší než placená reklama?

Martin Šimko

4 komentáře u „Jeden spokojený zákazník je lepší než milionová reklama

  1. Cody

    No rozhodně souhlasím. V podstatě všichni mí klienti přišli na základě doporučení. Jen ohledně SEO, jsem zatím nedokázal vysvětlit, že to nejde hned a že nejde rychle předběhnout, staré stálice, které se o SEO starají již léta.

  2. Márty Autor příspěvku

    Přesně tak, chce to čas a občas se to špatně zákazníkovi vysvětluje:-)

  3. Pedro

    Niečo na tento spôsob som už zažil aj ja ale nejednalo sa o seo ale konkrétne o tú vetu. spokojný zákaznik je viac ako reklama za xxx. je to pravda.. čo sa týka doporučení a následne rozprávanie o danom pracantovi/firme eshope len dobré správy, to je viac ako isté, že dôjdu nový a nový.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

CommentLuv badge