Před necelým rokem jsem si pořídil notebook od Dellu – model XPS M1530. Součástí byla i 3-roční celoevropská záruka NBD (next bussiness day). Notebook jsem kupoval v Anglii kvůli ceně a i přesto, že NBD záruka je celoevropská, nebyl jsem si 100% jistý, že pokud by se něco porouchalo, s reklamací bych uspěl. Byl jsem však mile překvapen.
Na začátku prázdnin jsem začal mít problémy s nabíjením baterie. Občas se dobila jen asi na 81% a poté se přestala nabíjet. Byl jsem z toho poněkud nervózní a ze začátku jsem si myslel, že to je chyba OS, tak jsem zkoušel bod obnovy systému apod. Situace však byla stále stejná. Za několik dní se baterie začala nabíjet už jen na 30%. Byl jsem zrovna na 14 dní mimo domov, takže jsem si zjistil, jak to se servisem u Dellu chodí a hned, jak jsem přijel domů, jsem zavolal na infolinku Dell.
První telefonát na infolinku
Telefonát probíhal v pořádku, když nepočítám, že jsem čekal asi 10 minut, než na mě vyjde volný operátor. Nahlásil jsem mu svoji závadu a během chvíle si ověřil sériové číslo baterie a poštovní adresu. Druhý den přijelo PPL s novou baterií v krabici, vzali si starou a já mohl vesele používat novou baterku. Při nabíjení se však opět stalo to, co u staré baterie – při 81% se nabíjení zastavilo.
E-mail na reklamní oddělení
Protože už bylo kolem jedenácté večer, místo abych volal na infolinku, jsem zvolil e-mail. Na fórech jsem sice četl, že na e-mail Dell reaguje poněkud pomaleji (týden a více), ale říkal jsem si, že to bude třeba rychlejší. Během druhého dne ráno jsem už měl ve schránce e-mail, že mi pošlou technika.
Dell technik poprvé
Technik ráno zavolal, že kolem druhé hodiny je u mě, ať si nachystám notebook. Když přijel nejprve vyměnit napájecí adaptér a spustil diagnostiku celého notebooku. Problém ale stále nebyl vyřešen a tak technik bez váhání vytáhl z kufříku novou základní desku, šroubováčky, sedl si ke stolu a začal desku vyměňovat. Výměna byla hotová do necelé hodiny. Problém vyřešen. Ptal jsem se ho proč si tedy nevezme zpět nový adaptér, když chyba nebyl v něm ale v desce. Odvětil mi, že když už ho vybalil z krabice, tak mi ho nechá:-) Technik s úsměvem odjíždí. Sednul jsem tedy k notebooku a začal pracovat. Po chvíli jsem chtěl použít touchpad, ale ouha. Nefungoval! Tak jsem zvedl telefon a zavolal přímo technikovi, který mi měnil desku. Ten říkal, že se otočí v autě a znovu přijede, že zřejmě zapomněl zapojit pár drátků:-) Znovu tedy „otevřel“ notebooku, vše zkontroloval a zmáčkl power. Touchpad stále nefunkční. Znovu spouštíme diagnostiku. No mouse device detected. Technik říká, že nová deska bude nejspíš vadná a že zítra tedy přijede s novou.
Dell technik podruhé
Druhý den dopoledne přijel jiný technik opět s novou deskou a s poznámkou, že dnes už snad bude po výměně vše fungovat. Deska byla opět během chvíle vyměněna. Pouštíme notebook a následně diagnostiku, jestli opravdu vše funguje. Sedák si k notebooku a testuji vše, co mě jen napadne, abych zjistil jestli je vše OK. Naštěstí bylo. Technik tedy odjíždí.
Šťastný konec
Když si to na závěr shrneme, tak za tři dny jsem dostal: novou baterii, nový nabíjecí adaptér a 2x novou základní desku. Záruku mám nyní ještě dva roky, což je parádní:-) Další notebook bych si zřejmě bez NDB servisu už nekoupil?
A co Vy? Máte nějaké zkušenosti s NBD servisem?
- Dreem headband promo code 2020 = MMPRODAHG (20% off) - 3.10.2019
- Jak v Gmailu vrátit starý styl psaní e-mailů - 9.10.2013
- Jak nedělat webhosting aneb Kapusta.cz - 15.2.2011
to je nadhera, pozeram, ze radsej som si mal zobrat ten dell namiesto lenova. Som to musel zaniest do opravy, potom si nieco vymysleli ze je tam nejaka chyba ktory lenovo nepreplaca a musim zato este aj zaplatit nejaku extra sumu. Zmrdi, tak dalsi notebook bude asi dell. 🙂
Pěkné. Škoda jen té první vadné desky, celkový pocit mohl být ještě o fous lepší. Ale kam se to hrabe na servis Aceru nebo Asusu :))
Mé zkušenosti s Dell a next business day zárukou. Koupil jsem si Cyber Clean čistící hmotu (NEDOPORUČUJI), trochu jsem přitlačil na multimediální panel a hmota se zanesla pod chránič reproduktoru. Vezmu jehlu a začínám ten hnus vyndávat. Nejde to. Rozhodnu se otevřít notebook, vypichuji zespodu, poškrábu co se dá, natrhnu omylem drátek celého panelu. Píšu mail na support Dellu, další den odepsáno, zda mi stačí zaslat panel kurýrem (okamžitý rohlík na tváři, pozitivně překvapen reakcí), odepsal jsem, že bych to chtěl i s technikem, že si po svém posledním zásahu nejsem svým skillem jist. Den nato přijíždí technik, vymění multimediální panel, spouští diagnostiku, všimne si, že mi nějak špatně fugnuje caps lock (polil jsem ho asi před půl rokem džusem, blbec), tři dny na to (dnes) přijíždí technik znovu, mění klávesnici a je to. Svou vlastní vinou jsem tedy zničil multimediální panel nad klávesnicí i klávesnici a Dell mi bez jakýchkoliv dotazů a okolků vše vyměnil za nové. Notebook jiný než Dell si dnes už neumím představit. NBD je must-have! Kašlete na levné šmejdy typu acer, asus, msi a další, připlaťte si za kvalitní péči, kterou ani Vaše matka neumí tak dobře jako Dell.
To je vše, přátelé.
Dell service je nejlepsi:)
u dovezeneho Alienware mi uznali zaruku i v CR a vse bylo opraveno:) uz nic jineho nez DELL:)
Ahoj,
mám podobně pozitivní zkušenosti za poslední skoro 4 roky u Dellu. Moje čerstvě sepsané zkušenosti jsou zde:
http://malec.borec.cz/weblog/?act=read&id=323
Oficiálně by na poškození uživatelem měla fungovat až dražší záruka Accidental Damage, ale technici nemají čas ani zájem když už jsou na místě u zákazníka to jakkoli řešit, takže i když tuší, že za vadu může zákazník, už to neřeší. Jakmile infolinka na telefonu schválí výjezd technika, tak je to zpravidla v klidu. Asi kdyby se to nějak fakt masivně zneužívalo, tak s tím budou něco dělat, ale pokud to je třeba 10-20 % případů, tak je to v rámci tolerance.
Ahoj,
chtěl bych reklamovat klávesu (po 2 dnech používání skoro upadla) ale linka mi vyjde tak na 250,- když budu volat (pokud to tedy fakt trvá tak dlouho, mám 7,50 za minutu). Jen nevím, kde sehnat na ně mail. Díky za radu.
Ahoj,
zadej svůj service tag zde http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/shared/support/dellcare/cs/contact_technical_support?c=cz&cs=RC1077928&l=cs&s=pad a proklikej se přímo ke kontaktu.