Blíží se konec registrací do katalogů?

Asi před dvěma měsíci jsem si na Twitteru založil účet a začal sledovat několik lidí z oboru webdesignu, SEO apod. Je to pro mě taková další RSS čtečka a občas se tu objeví i velmi zajímavý tip na článek nebo myšlenka. Před pár dny zde psali lidé z agentury H1 prosbu o pomoc:

h1czPomozte nám! Hledáme relevantní a dostatečně hledaný dotaz, na který není Megapixel.cz první na Seznamu. 🙂

Po chvíli jim odpověděl Dušan „Yuhů“ Janovský:

janovsky@h1cz Pomůžeme, ale musíte pár dnů počkat, než se ty stovky shitových odkazů z minikatalogů přestanou brát v úvahu.

Tato odpověď by nebyla zase tak moc zajímavá, kdyby Yuhů nebyl vedoucí týmu vyhledávacích služeb v Seznamu. Z toho tedy soudím, že se bude něco dít. Těžko říci, za jak dlouho změna proběhne, jestli proběhne postupně, nebo během jednoho upgradu vyhledávacího algoritmu nebo vůbec. Yuhů se zmiňoval už na Lupě, že se Seznam snaží bojovat se SEO spamem (rozuměj MFA), takže toto bude určitě krok k vymýcení MFAček ze SERPu.

Docela mě ale zajímá, jak bude probíhat rozhodování, který katalog je „shitový“, a který se bude brát v úvahu při počítání výsledků při vyhledávání. Nebo to bude tak, že pouze firmy.cz a odkazy.seznam.cz budou k něčemu? Je ale pravda, že pomocí registrací do katalogů se dal web na méně konkurenční slova vytáhnout na Seznamu docela vysoko. Z velké části jde právě o zmiňované MFA.

Jsem zvědavý, jak to nakonec dopadne, protože na registracích do katalogů mám založený jeden business:-) Snad nebude tak horko, jak Yuhů straší, každopádně Seznam přes léto nespí a je to další krok proti MFA po „ignorování“ patičkových odkazů.

Martin Šimko

11 komentářů u „Blíží se konec registrací do katalogů?

  1. Márty Autor příspěvku

    V současné době to pro lidi užitek má. Nahoru do SERPu se dá dostat i firemní web jen registracemi do katalogů, když to není nějak moc konkurenční slovo.

  2. Carl114

    Registrace do katalogů nemá smysl. Píše o tom už každý a pokud sleduješ internet dlouho tak víš, že už se proti tomu bojuje. Již od roku 2007 se tomu Google snaží zabránit. Odkazy z katalogů jsou brány jako nedůležité až jako spam. Webové stránky jako jsou katalogy a pod – jejich externí odkazy nejsou brány příliš vážně. Takové odkazy mají velmi malé procento užitku.

    Smysl registrace do katalogu už není od roku 2006…

  3. Márty Autor příspěvku

    Carl114: Dovolím si oponovat. Nevím, jestli jsi to vůbec někdy testoval, nebo zkoušel na nějakých webech sám. Minulý měsíc jsem jen díky registrací do katalogů posunul jeden web zákazníka z 9. pozice na Seznamu na pozici 1. a stále se tam drží. Tzn. registrace stále ještě smysl má, v případě, že si umíš vybrat ty správné katalogy. (alespoň pro Seznam)

    To, že se vyhledávače snaží bojovat proti linkfarmám je jasné, ale ne každý katalog je linkfama. Jde o správnou selekci, jak jsem už psal výše.

    A v neposlední řadě jde také o nabídku a poptávku. Pokud je poptávka, je i nabídka. Základní ekonomické pravidlo;-)

    Faktorů, proč se věnuji registracím je prostě hodně. Až mi to bude připadat neužitečné, tak to samozřejmě dělat nebudu, ale ten čas ještě rozhodně nepřišel.

  4. Carl114

    Od roku 2006 sleduji chování vyhledávačů a jejich vztah k odkazům z vyhledávačů. Již od roku 2007 se jejich užitečnost rapidně snížila a do budoucna to bude stejné. Odkazy v katalozích nemají příliš smysl. Jen ty hlavní jsou důležité. Svůj web jsem odeslal do vyhledávačů a odešlu ho do cca 10-15 katalogů. Těch, které jsou užitečné (DMOZ, Seznam…). To bohatě stačí. Všechno ostatní je poměrně ztracený čas. Když si vezmeš ten čas, který tím trávíš a výsledek. Je lepší investovat do kvalitních článků (ty budou věčné na rozdíl od odkazů v katalozích).

    Opravdu je lepší investovat do ničeho jiného. Možná jsi dnes dosáhl první pozice ve vyhledávaní, ale za rok se algoritmus změní a přestane brát ty stovky odkazů jako kvalitní a propadneš se ve vyhledávaní. Kdyby jsi stejný čas investoval do rozvoje webu a obsahu – budeš mít zaručenou první pozici permanentně.

  5. Márty Autor příspěvku

    Předně, do vyhledávačů se neregistruje. Do vyhledávačů se dá web maximálně navrhnout, aby jej robot prošel a za/pře indexoval.

    Souhlasím s tím, že váha odkazů z katalogů pomalu klesá a algoritmy se mění. To, co platí dnes, nemusí už platit zítra. SEO je jako lov zajíce, jak psal Marek Prokop. Ale opět zde narážím na tu nabídku a poptávku. Navíc na Seznamu to stále má cenu, ale to už se opakuji.

    Registrace do katalogů není SEO, je to jen velmi malá část, pokud chce člověk mít kvalitní web musí zapojit i jiné techniky.

  6. Carl114

    Věnuji se SEO dost dlouho (když jsem řekl, že od roku 2006 jsem se začal věnovat chováním vyhledávačů myslel jsem, že to pochopíš). Jen se ti snažím říct, že to nemá smysl. Budeš tomu věnovat hodiny a za rok to Seznam upraví a tobě je všechno na nic. No promiň, ale každej přemýšlející člověk se zaměří na něco jiného. Něco, co má smysl i do budoucna. Jestli ti za tuhle blbost lidi platí – klidně to dělej dál. Jen jsem ti chtěl říct, že za nějakou dobu ti to bude naprd a ty hodiny za počítačem zbytečně … no. Ztracený čas (časem třeba pochopíš).

  7. Márty Autor příspěvku

    Smysl to má do té doby, dokud to bude fungovat. Jak dlouho to bude, těžko říct. A pokud to vydrží rok, jak píšeš, tak to smysl každopádně má. Registrace mi zabere jen zlomek času, co ostatní optimalizace (HTML kód, PR články, další linkbuilding apod.) a je jednoznačně nejlevnější. Rozhodně je lepší si zaplatit registrace, než nějaké záhadné rádoby SEO analýzy, které kde kdo dnes nabízí.

    Jinak to, že se mění algoritmy, je fakt. Každý SEO specialista s tím musí počítat a přestat dělat to, co dnes funguje a zkoušet věci, které budou fungovat za rok je také hloupost.

    Znovu opakuji, že registrace do katalogů není SEO.

  8. Carl114

    Jestli chceš ztrácet čas takovouhle hloupostí – prosím. Chtěl jsem jen pomoct. Kdyby jsi psal zajímavý obsah lidé budou chodit samy. Nepotřebuješ nějaký registrace do katalogů. To je ztráta času. Stačí napsat kvalitní kód, kvalitní text a je to. Žádný výměny odkazů, žádné PR články. Když píšeš pořádně nic z toho nepotřebuješ. Ovšem chápu, že když web stojí za starou belu potřebuje se registrovat do stovek katalogů, neustále spamovat PR články a vyměňovat odkazy – jinak by totiž na takový web nikdo nepřišel. To chápu.

    PS: Nemusíš to furt opakovat – nikdo se na to neptá.

  9. Márty Autor příspěvku

    I když píšeš kvalitní obsah, tak musíš na svůj web přivést nějaké návštěvníky – alespoň z počátku. Proto existují různé linkovací služby apod. Když píšeš nekvalitní obsah, nebo máš nekvalitní web, tak ani kdyby jsi jej zaregistroval do všech katalogů, tak návštěvníky nezískáš. Bounce rate bude tak vysoký, že návštěvnost bude k ničemu.

    Linkbuilding je prostě docela podstatnou součástí SEO a používají ho všichni.

    Děkuji za tvé „cenné“ rady, ale taky jsem je nějak nepotřeboval, vím, jak se věci mají. Ale každopádně děkuji za diskuzi.

  10. Maco

    No takový význam jako kdysi rozhodně nemá. Registrace do katalogů je pořád nejlevnější forma zpětných odkazů, které mnohdy dostanou stránky až nahoru pokud ten trh není zahlcen a s nízkou konkurencí. Kvalitní registrace do katalogů Vám tedy může pomoci a přivést nové zákazníky či čtenáře. Nekecal bych žádné bláboly kdybych to neměl vyzkoušené na mých webech.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

CommentLuv badge